Hotelli AadanKosio – Yleiset varausehdot

Hotelli AadanKosion asiakas sitoutuu noudattamaan hotellin sääntöjä, sekä kauppaehtoja tehdessään varauksen Hotelli AadanKosion verkkosivuilta tai muuta mahdollista reittiä.


  • Hotelli AadanKosio on ei ole täysin esteetön ympäristö.
  • Hotelli AadanKosio on savuton hotelli.
  • Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.
  • Hotelli AadanKosion hinnat voivat vaihdella varaus tai majoitusajankohdasta riippuen
  • Asiakas vastaa aina itse kaikkien antamiensa tietojen oikeellisuudesta
  • Hotelli AadanKosion pidättää oikeuden hintojen ja varausehtojen muutoksiin. Asiakkaan on aina ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin varausehtoihin.
  • Asiakkaan velvollisuutena on huolehtia siitä, että hän on tutustunut huolellisesti hotellin kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä sovellettaviin varaukseen ja peruutukseen liittyviin ehtoihin ennen varauksen tekemistä.
  • Varaus on sitova kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaalle, joka maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
  • Tilaus-/maksuvahvistuksen lähtee järjestelmästä asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen automaattisesti.
  • Hotelli ei ole vastuussa varauksen yhteydessä mahdollisesti tapahtuvista verkko- tai järjestelmävirheistä.

Varausta tehdessä on ilmoitettava henkilötiedot kaikista samaan majoitusvaraukseen kuuluvista henkilöistä. Mikäli näitä tietoja ei anneta edellä mainitulla tavalla, Hotelli AadanKosiollolla on oikeus olla vahvistamatta varausta tai peruuttaa jo tehty varaus. Varaus tulee sitovaksi, kun asiakas on suorittanut maksun huoneen varauksen yhteydessä, ilmoittanut edellytetyt, lain vaatimat henkilötiedot ja varausvahvistus on lähetetty varausjärjestelmästä asiakkaan antamien tietojen mukaan.


Huone on käytettävissä tulopäivänä klo 16.00. Lähtöpäivänä huone on luovutettava klo 12.00 mennessä, jonka jälkeen ovikoodit eivät enää toimi. Hotellilla voi olla tästä poikkeavia tulo- ja lähtöaikoja myös erikseen sovittaessa.

Maksaessasi huoneen, varaus säilyy sinulla sovituksi ajanjaksoksi ja voit kirjautua sisään yllämainittujen aikojen puitteissa, kun se sinulle parhaiten sopii.


Asiakkaalla on oikeus muuttaa tai perua varauksensa kuluitta viimeistään 72 tuntia ennen varauksen alkamisajankohtaa. Asiakas saa maksunpalautuksen maksutapansa pohjalta tilisuorituksena, maksutapa palautuksena tai  hyvityksenä luottokortille. 


Myöhemmin kuin 72 tuntia ennen saapumisajankohtaa ei varauksia enää voi muuttaa tai perua. Asiakas itse vastaa siitä, että peruutus tehdään ajoissa.

Mikäli asiakas lähtee pois ennen sovittua lähtöpäivää, ei käyttämättä jääneen majoituksen hintaa palauteta.


Huoneessa majoittuvat henkilöt eivät saa päästää ulkopuolisia henkilöitä hotellin tiloihin. Hotelli AadanKosiolla on oikeus harkintansa mukaan poistaa hotellin tiloista sellainen henkilö, joka ei ole asiakas tai majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitettu samaan majoitusvaraukseen kuuluva henkilö.

Hotelliin tai huoneisiin sisäänpääsyyn oikeuttavia avainkoodeja ei saa missään tilanteessa luovuttaa muille kuin niille henkilöille, joiden on ilmoitettu majoittuvan huoneessa.

Mikäli huonetta ei luovuta lähtöpäivänä klo 12.00 mennessä ja siten esim. huoneen siivous estyy, on Hotelli AadanKosiolla  oikeus veloittaa asiakkaalta klo 12.00 jälkeen viivästyksestä aiheutuneet kulut sekä 30 € kultakin alkavalta tunnilta, kunnes asiakas on asianmukaisesti luovuttanut huoneen.

Hotellissa majoittuvien henkilöiden on AINA tarkistettava, että ovet lukkiutuvat lähdettäessä huoneesta tai hotellista.

Hotelli AadanKosio ei vastaa huoneisiin tai hotellin yleisiin tiloihin jätetyistä tavaroista.

Mikäli asiakas tai majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitettu samaan majoitusvaraukseen kuuluva henkilö tai näiden muu hotellin tiloihin päästämä henkilö rikkoo olennaisella tavalla varausehtoja tai järjestyssääntöjä, on hotellilla oikeus päättää varaus välittömästi.


Majoitusvaraus maksetaan huoneen varauksen yhteydessä Hotelli AadanKosion verkkosivujen kautta, voimassaolevien maksunvälityspalveluiden kautta. Käytössä ovat yleisimmät maksukortit sekä PayPal, ApplePay ja GooglePay. 


Hotelli AadanKosio tarjoaa asiakkaidensa käyttöön ilmaisen pyykkitilan ja siihen kuuluvat oheistarpeet. Yleisen viihtyisyyden vuoksi, muista jättää yhteiseen käyttöö tarkoitetut laitteet samaan kuntoon kuin saapuessasi ja tarvikkeet niiden paikalle käyttösi jälkeen.
 


Majoituksen aikana huoneessa suoritetaan siivous vain, jos varaus on tehty yhtäjaksoisesti viikoksi, jolloin huoneessa suoritetaan perussiivous joka kerran viikossa. Hotelli AadanKosion henkilökunnalla on oikeus tarvittaessa käydä hotellihuoneessa majoituksen aikana, esimerkiksi tarvittavien huoltotöiden tai muun vastaavan syyn takia.


Hotellista löydetyt tavarat toimitetaan kerran kuussa Pohjois-Karjalan löytötavarapalveluun, mistä niitä voi tiedustella ma-to, 15:00-17:00 puhelinnumerosta 0600 550 127 (1,99min+npm)


Asiakkaan tulee olla täysi-ikäinen. Alaikäinen saa yöpyä hotellissa edellyttäen, että samassa huoneessa majoittuu vähintään yksi täysi-ikäinen henkilö.


Asiakas on vastuussa varauksen yhteydessä annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta. Hotelli AadanKosio ei ole korvausvelvollinen tilanteissa, joissa varausvahvistusta tai muuta varaukseen liittyvää tietoa ei ole voitu toimittaa asiakkaan antamien virheellisten yhteystietojen tai muun erheen vuoksi.

Huoneessa majoittuva henkilö on  täysimääräisesti vastuussa kaikista vahingoista ja kustannuksista, jotka aiheutuvat hotellihuoneille, yleisille tiloille tai hotellin kalusteille, toisille asiakkaille tai kolmansille osapuolille tai näiden omaisuudelle asiakkaan itsensä, majoittujan tai näiden muun hotellin tiloihin päästämän henkilön huolimattomasta tai tahallisesta menettelystä, tai jotka ovat seurausta näiden varausehtojen vastaisesta toiminnasta. 

Mahdollisen vahingon sattuessa, ole välittömästi yhteydessä huollon numeroon 010 375 3520, niin vältytään mahdollisilta ikäviltä lisäkuluilta.

Mikäli huoneessa majoittuvan vahingon tai kustannusten aiheuttajan henkilöllisyyttä ei saada selville tai vahinkoja tai kustannuksia ei saada perittyä häneltä, vahingot ja kustannukset laskutetaan varauksen tehneeltä asiakkaalta.


Mikäli majoittuja havaitsee tekemäänsä varaukseen tai hotellihuoneiden varustukseen tai kuntoon liittyvän virheen tai puutteen, hänen on ilmoitettava siitä sleep@aadankosio.fi osoitteeseen tai huollon numeroon 010 375 3520 viipymättä, joka tapauksessa majoituksen aikana, jotta hotellilla  on mahdollisuus korjata virhe tai puute majoituksen kestäessä.

Hotelli ei ole velvollinen hyvittämään virheistä tai puutteista, joista ei ole ilmoitettu sille edellä mainitulla tavalla.

Jos asiakas saapuu hotelliin sen tuloaikoja noudattaen, mutta varattua huonetta ei ole vapaana, pyrimme ilman lisäkustannuksia hankkimaan tilalle lähimmän mahdollisen vastaavan tasoisen huoneen. Mikäli tämä ei ole mahdollista, on asiakas oikeutettu saamaan suorittamansa maksut takaisin. Ilmoitamme mahdollisesti varaukseen kohdistuvista muutoksista viipymättä.  Hotellin vastuu on kaikissa tapauksissa rajoitettu vain maksetun hinnan palauttamiseen, ei ylimääräiseen korvaukseen.


Rikkomuksina pidetään muun muassa seuraavia:

  • Avainkoodin luovuttaminen muulle kuin majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitetulle samaan majoitusvaraukseen kuuluvalle henkilölle
  • Muun kuin majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitetun samaan majoitusvaraukseen kuuluvan henkilön majoittaminen huoneessa
  • huoneen käyttäminen muuhun kuin henkilökohtaiseen majoittumistarkoitukseen
  • hotellin asukkaita tai hotellin läheisyydessä asuvia häiritsevä toistuva käyttäytyminen
  • hotellihuoneen, hotellin yhteisten tilojen sekä niissä sijaitsevan omaisuuden vahingoittaminen.

Majoituksen purkamisesta lähetetään ilmoitus sähköpostilla varausta tehtäessä annettuun sähköpostiosoitteeseen sekä tekstiviestillä niihin puhelinnumeroihin, joihin Hotelli AadanKosio on lähettänyt huoneen avainkoodin.

Mikäli asiakas tai majoitusvarauksen yhteydessä ilmoitettu samaan majoitusvaraukseen kuuluva henkilö on aiempien majoitusten yhteydessä rikkonut olennaisella tavalla varausehtoja tai hotellin järjestyssääntöjä, pidättää Hotelli AadanKosio oikeuden harkintansa mukaan olla hyväksymättä uusia varauksia tai perua uudet varaukset ennen niiden alkamista.

Jos majoitussopimus päätetään kesken, lakkaa ovikoodi toimimasta välittömästi, eikä asiakkaalla ole oikeutta suoritettujen maksujen palautukseen tai muihinkaan korvauksiin.


Hotelli AadanKosio ei ole vastuussa mistään vahingosta, viivästyksestä tai sopimuksen täyttämättä jäämisestä, joka aiheutuu sellaisesta hotellin vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta tai esteestä, jota Hotelli AadanKosiolla ei kohtuudella voida edellyttää ottaneen huomioon majoituksen varaushetkellä tai sen jälkeen, ja jonka seurauksia se ei olisi myöskään kohtuudella voinut välttää tai voittaa (ylivoimainen este). Ylivoimaisena esteenä pidetään, rajoituksetta esimerkiksi tulipaloa, vesivahinkoa, sotaa, poikkeustilaa, luonnonmullistuksia tai viranomaisen antamaa kieltoa tai määräystä, jonka johdosta hotelli on kokonaan tai osittain pois käytöstä.

Ylivoimaisen esteen kohdistuessa varattuun huoneeseen tai vaikuttaessa sen käyttöön, Hotelli AadanKosiolla on oikeus perua tehty varaus joko ennen majoituksen alkamista (mikäli ylivoimainen este syntyy ennen tätä aikaa) tai sen aikana (mikäli ylivoimainen este syntyy majoituksen aikana).  Hotelli AadanKosio ilmoittaa Asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä johtuvasta peruutuksesta viipymättä siitä tiedon saatuaan.

Mikäli varaus perutaan ylivoimaisen esteen johdosta, palautetaan maksettu varausmaksu. Hotelli AadanKosiolla ei näissä tapaukssissa ole velvollisuutta hankkia asiakkaalle korvaavaa majoitusta eikä korvata peruutuksesta ja/tai ylivoimaisen esteen perusteena olevasta tapahtumasta johtuvia muita kuluja, kustannuksia tai vahinkoja (kuten korvaavan majoituksen hankkimisesta asiakkaalle aiheutuneet ylimääräiset kustannukset, matkakulut tai vahingot asiakkaan huoneessa olleelle omaisuudelle), paitsi siltä osin ja vain siihen määrään kuin sanotut kulut, kustannukset tai vahingot ovat mahdollisesti korvattavia Hotelli AadanKosiolla tapahtumahetkellä olevien vakuutusten perusteella.


Nämä varausehdot eivät heikennä pakottavaan kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvia asiakasoikeuksia. Mahdolliset riitatilanteet käsitellään Pohjois-Karjalan käräjäoikeudessa.